Помогите перевести! Не через переводчик! UNDERGROUND RAILWAYS The underground railway is the quickest, safest, most reliable and comfortable means of city’s transport. Metro can solve the problems of carrying a great number of ...
Помогите перевести! Не через переводчик!
UNDERGROUND RAILWAYS
The underground railway is the quickest, safest, most reliable and comfortable means of city’s transport. Metro can solve the problems of carrying a great number of passengers in large cities as well as the problems of traffic jams, air contamination and noise.
However, from the technical point of view the underground railway system is very expensive and complicated constructional work. This system includes subsurface lines, ground based lines and elevated lines. Ground based lines are usually used at the terminations of the underground railways. Besides the underground and surface structures involve stations, tunnels, escalators, underpasses, ventilation and sanitary engineering as well as a power supply system.
The permanent way of underground railways differs from the usual railway track. The sleepers are only 0.9 m long. They are shorter than those of the railroad track which are 2.7 m long. The sleepers of the usual track are laid upon ballast made of broken stone or other materials. The crossties of the underground railway are laid directly on concrete base. It is more expensive but keeps air free from dust. If the ballast were made of slag, gravel, sand or even broken stone, the train would be followed by the dust clouds.
All Metro trains are powered by electricity. The current is obtained from the third rail. This contact rail is laid along the whole track and transmits the direct current of 825 volts to the train electromotor through the pantograph.
The Underground carrying capacity depends on the number of coaches, which ranges from 2 to 8 per train and the frequency of train running which ranges from 80 seconds to 8 minutes.
Nowadays there are underground railways in 80 cities all over the world. The first Metro railways lines were constructed in London in 1863. It is the oldest but not the longest Underground. New York was the second city to build the subway. The first track was laid in 1868 and nowadays it is the longest Metro in the world. The shortest Metro line was constructed in Turkey. Its length is only 600 m but Istanbul is very proud of the metropolitan means of traffic.
Ответ(ы) на вопрос:
Гость
ПОДЗЕМНАЯ ЖЕЛЕЗНАЯ ДОРОГА
Метрополитен - самый быстрый, самый безопасный, самый надежный и самый удобный вид городского транспорта. Метро способно решить проблему перемещения большого количества людей в огромных городах, так же как и проблему дорожных “пробок”, загрязнения воздуха и шума.
Тем не менее, в техническом плане система подземной ж/д требует очень дорогих и сложных строительных работ. Эта система включает в себя подземные, наземные и эстакадные линии ж/д. Наземные участки метро как правило расположены в конце ж/д линий. Кроме того подземные и наземные части метрополитена включают в себя станции метро, тоннели, эскалаторы, путепроводы, системы вентиляции, санузлы, а также систему энергоснабжения.
Строение подземной ж/д отличается от наземных ж/д путей. Шпалы у нее всего 0.9 м в длину. Они короче чем у обычной ж/д, у которой их длина составляет 2.7 м. Шпалы наземных путей устанавливают на фундамент из щебня или других материалов. Шпалы же метрополитена кладуться прямо на бетонный фундамент. Это более затратно, но исключает пыль в воздухе. Ведь если бы основа делалась из шлака, гравия, песка или даже щебня, то за поездом тянулись бы облака пыли.
Все поезда метро питаются от электричества. Ток поступает по третьему рельсу. Этот контактный рельс располагается по всему пути и передает постоянный электрический ток в 825 вольт в электромотор через пантограф поезда. Пропускная способность метрополитена зависит от количества вагонов, которое варьируется от 2-х до 8-и на поезд и частоту прохождения поездов по станции, которая колеблется в пределах от 80 секунд до 8 минут.
На текущий момент в 80 городах мира есть метрополитен. Первая сеть подземной ж/д была сооружена в Лондоне в 1863 году. Это самый старый, но не самый длинный метрополитен. Нью Йорк вторым построил метро. Самая первая шпала была установлена в 1868 году, и сейчас это самая длинная подземная ж/д в мире. Самая короткая же линия метро была построена в Турции. Её длина всего 600 м, но Истанбул очень гордо относится к подземным видам транспорта.
Не нашли ответ?
Похожие вопросы