ПОЖАЛУЙСТА ПЕРЕВОД СРОЧНО TELEPHONE ETIQUETTE. The techniques of telephoning are very much the same in all countries. Only remember your good telephone manners: 1. When talking on the telephone...
ПОЖАЛУЙСТА ПЕРЕВОД СРОЧНО TELEPHONE ETIQUETTE. The techniques of telephoning are very much the same in all countries. Only remember your good telephone manners: 1. When talking on the telephone – speak clearly, not too fast but not too slowly either. Take your cigarette out of your mouth, and do not shout. If it is a casual or a business talk you need to sound friendly. A smile will make your voice pleasant, friendly, accommodating, and attending. 2. Make sure that your conversation with a busy person is a brief as possible. List key points you want to make in note form before you place the call. Check off each point as the call moves along. Then you will never forget what you wanted to say and will not keep another person on the phone too long. 3. When calling a friend or a person who knows you but does not recognize your voice – do not play a guessing name: “Guess who?”. Announce yourself promptly. 4. When you get a wrong number do not ask: “ What number is this?” It is a good manner to ask: “Is this two-three-four-six?” If not – apologize. 5. If a wrong-number call comes through do not lose your temper. Simply say: “Sorry, wrong number” – and hang up. Do not bang the receiver. 6. Always identify yourself when making a call, especially if you are calling on business: “This is Mrs Smith from the head post-office. Could I speak to Mr Jones?” 7. If you have a visitor, do not carry on a long chat while your visitor tries hard to avoid listening to your conversation. The best thing to do is to say you are busy at the moment.
Ответ(ы) на вопрос:
Гость
Телефонный этикет. Телефонная техника очень схожа во всех странах. Только следует помнить о хороших телефонных манерах: 1 Когда говорите по телефону - говорите четка, не слишком быстро , но и не слишком медленно. Выньте сигарету изо рта и не кричите. Не имеет значения это простой или деловой разговор вы должны говорить в дружеском тоне. Улыбка сделает ваш голос приятным, дружелюбным, услужливым и пирсутствующим (участвующим). 2 Убедитесь, что ваш разговор с занятым человеком кроток насколько это возможно. Составьте список ключевых моментов которые выхотите сделать в краткой форме прежде чем звонить. Проверяйте каждый пункт во время разговора. Тогда вы никогда не забудите что вы хотели сказать и вы никогда не задаржите другого человека за разговором по телефону. 3 Когда звоните другу или человеку который вас знает но не узнал ваш голос - не играйте в угадывание голос "Угадай кто это?". Сразу представьтесь. 4 Когда вы набрали неправильный номер, не спрашивайте "А какой это номер?" Лучше спросить "Это номер 2346?" если нет - то извинитесь. 5 Если кто то постоянно ошибается номером, не выходите из себя. Просто скажите "Извините неправильный номер" и повесте трубку. Не бейте трубку. 6 Всегда называйте себя когда звоните, особенно если ваш звонок деловой: "Это миссис Смит из главного почтового офиса. Могу ли я поговорить с Мистером Джонсом?". 7 Если у вас гость. то старайтесь лдолго не говорить в то время как ваш гость усердно пытается избежать подслушивания вашего разговора. Самое лучшее это сказать что вы сейчас заняты.
Не нашли ответ?
Похожие вопросы