THE TRANS-SIBERIAN MAINLINE “The Great Siberian Track” is a well-known name in the history of the Russian State. It was given to the unique railway that connected the European part of the country with the Pacific Coast. The h...

THE TRANS-SIBERIAN MAINLINE “The Great Siberian Track” is a well-known name in the history of the Russian State. It was given to the unique railway that connected the European part of the country with the Pacific Coast. The history of railway construction in Russia started at the end of the 19th century. Railway mainlines were laid down from the Western borders of the country to St. Petersburg and Moscow, from the center to the Volga region and from Ural to Central Asia. In 1892, the railway network in Russia had a total length of 32,000 km. That very year Samara-Zlatoust railway was built which later became a liaison between railways in the European part of Russia and the Trans-Siberian Mainline. On March 15 1891, Alexander III issued an imperial prescript addressed to future Emperor Nicholas II that stated: “I command to start constructing a railway across all Siberia to connect the Siberian region with the European part of Russia. I also entrust you with ground-breaking* of the Great Siberian Track in Vladivostok.” Two projects of the future mainline were proposed – “the southern version” and “the northern version”. “The northern version” suggested by the Minister of Railways K.N. Posyet won. According to his project the railway was shorter by 400 km and was passing by the Siberian high road** and populated areas. The building of the Great Siberian Track began in 1893. Construction rates were very fast despite the fact that the railroad went through swamps, thick taiga, crossed major rivers and huge mountains. In less than 15 years, more than 8,600 km of track were laid down. At first 10,000 workers were involved in the construction. Later their number went up to 100,000. Job and living conditions were extremely tough. The main tools were spades, picks, axes, wheelbarrows and horse-drawn carts. The building of the gigantic mainline was a heroic deed accomplished by Russian construction workers due to their tenacious efforts and courage. Some of Trans-Siberian stations bear their names – Rukhlovo, Vyazemskaya, Baranovsky, Snarsky, Adrinovka, etc. The Minister of Railways Vitte wrote: “The Great Siberian Railway breathed life into boundless Siberian lands.” Notes: * ground-breaking – начало строительства (дороги) ** high road – тракт
Гость
Ответ(ы) на вопрос:
Гость
Транссибирская MAINLINE "Великий Сибирский Track" является хорошо известное имя в истории Российского государства. Оно было дано уникальной железной дороги, соединившей европейскую часть страны с тихоокеанского побережья. История строительства железных дорог в России началось в конце 19 - го века. Железнодорожные магистральные были заложены от западных границ страны до Санкт - Петербурга и Москвы, от центра до Поволжья и от Урала до Средней Азии. В 1892 году железнодорожная сеть в России имела общую длину 32000 км. В том же году Самаро-Златоустовской железной дороги был построен , который позже стал связующим звеном между железными дорогами в европейской части России и Транссибирской магистралью. 15 марта 1891 года Александр III издал имперский прописанный на имя будущего императора Николая II , который заявил: "Я приказываю , чтобы начать строительство железной дороги через всю Сибирь , чтобы соединить Сибирского региона с европейской частью России. Я также доверить вам новаторская * Великого Сибирского трека во Владивостоке ". Были предложены два проекта будущей магистрали -" южный вариант "и" северный вариант ". "Северная версия" , предложенная министром путей сообщения К. Н. Посьет выиграл. По его проекту железная дорога была короче на 400 км и проходил мимо Сибирской большой дороги ** и населенных пунктов. Здание Великого Сибирского Track началось в 1893 году темпы строительства были очень быстро , несмотря на то , что железная дорога прошла через болота, густой тайги, скрещенных крупные реки и огромные горы. Менее чем за 15 лет, более 8600 км пути были заложены. На первых 10000 рабочих были вовлечены в строительство. Позже их число поднялся до 100.000. Работа и условия жизни были чрезвычайно жесткими. Основные инструменты были лопаты, кирки, топоры, тачки и повозки, запряженные лошадьми. Здание гигантского магистралью было подвигом осуществляется российскими строителями из - за их цепких усилий и мужества. Некоторые из Транссибирской станций несут свои имена - Рухлово, Вяземская, Барановский, Снарский, Adrinovka и т.д. Министр железных дорог Витте писал: ". Великая Сибирская железная дорога вдохнул жизнь в бескрайних сибирских земель" Примечания: * новаторским - начало строительства (дороги) ** высокая дорога - тракт
Не нашли ответ?
Ответить на вопрос
Похожие вопросы