Курсовая работа: Marketing Research Project for a Russian Company

Summary......................................................................................................................... 3

Theory............................................................................................................................. 4

Identifying market segments.................................................................................. 4

Marketing research................................................................................................... 5

Introduction.............................................................................................................. 6

The corporation...................................................................................................... 7

The history of the company..................................................................................... 7

The choice of the industry ...................................................................................... 9

Entering the market of pastas and the present position of the company. 11

The problem of the company.................................................................................. 12

The marketing research................................................................................ 13

The problem................................................................................................................. 13

Research objectives................................................................................................. 13

Research plan............................................................................................................. 15

The history of the market of pastas of Saint Petersburg and its present state. 16

Historical approach.................................................................................................. 16

The present situation................................................................................................. 16

Products in the market.............................................................................................. 17

Market segmentation.............................................................................................. 19

The questionnaire..................................................................................................... 21

The results.................................................................................................................. 23

Conclusions.............................................................................................................. 25

General findings....................................................................................................... 26

Recommendations apropos automation of the process of packaging.... 27

References................................................................................................................. 29

Краткое содержание.

В данной работе анализируется проблема российской компании, производящей макаронные изделия. Компании было необходимо принять решение о целесообразности автоматизации упаковочного процесса. После последнего финансового кризиса рынок макаронных изделий значительно изменился, и компании было необходимо собрать информацию о его состоянии после кризиса. Для сбора релевантной информации было проведено маркетинговое исследование. Работа включает отчёт об этом исследовании, анализ его результатов, а также другую релевантную информацию, которая была необходима для подготовки исследования, включая описание истории рынка макаронных изделий, анализ предполагаемых последствий финансового кризиса и сегментацию рынка. Информация, собранная при помощи исследования, показала, что автоматизация упаковочного процесса целесообразна только в том случае, если компания выберет определённые сегменты рынка как целевые и помогла понять новую среду, сформировавшуюся после кризиса. Исследование продемонстрировало, что автоматизация упаковочного процесса является скорее средством маркетинга, нежели средством повышения производительности труда. Это было новым для компании.

Summary.

In this paper a problem of a Russian pastas manufacturing company is analyzed. The company had to make decision weather it is reasonable to automate the process of packaging. After the last financial crisis, the market of pastas undergone very substantial changes, and the company needed to collect information about its state after the crisis. To collect the relevant information, a marketing research was prepared and performed. The paper includes a report on this research, analysis of the results of the research, and relevant information that was necessary to prepare the research, namely the description of history of the market of pastas, analysis of proposed influence of the financial crisis and segmentation of the market. The information acquired with the help of the research made it clear that automating of the packaging process is reasonable only if the company chooses certain market segments as target ones and helped to understand the new environment that has formed after the financial crisis. The research demonstrated that automating of packaging is mainly a mean of marketing, not a mean of increasing labor productivity, it was new for the company.

Theory.

Identifying market segments(3) .

Markets consist of buyers. Since buyers differ in many ways, markets can also be segmented in a number of ways.

--> ЧИТАТЬ ПОЛНОСТЬЮ <--

К-во Просмотров: 301
Бесплатно скачать Курсовая работа: Marketing Research Project for a Russian Company