Определите функцию глаголов to be и to have. Переведите предложения. 1. The sun is shining brightly.

Определите функцию глаголов to be и to have. Переведите предложения. 1. The sun is shining brightly. 2. He has already passed his examinations. 3. You are to practice English. 4. Breakfast is served at 9 a.m. Переведите предложения, обращая внимание на составные глаголы. 1. He fell under suspicion. 2. What they said and demonstrated brought him over to their opinion. 3. I don't like dead branches lying about, we must clear them away. Перевидите предложения, обращая внимание на повелительные наклонение. 1. Switch on the light, please. 2. Don't play the piano. 3. Let us make an experiment. 4. Let her teach him a lesson. Употребите формы сказуемого с модальными глаголами в прошедшем и будущем времени. 1. She may make a report at the conference. 2. My friend can help me in that work. 3. You muet mention this invention in your report. Переведите предложения с модальными глаголами и их эквивалентами. 1. I am to take this letter to the post office. 2. The schoolchildren will be able to read a lot of books when their summer vacation comes. 3. His sister may be back in two hours. Переведите предложения. Выпишите сказуемое. Определите видовременную форму глаголов и залог. 1. My friend is a first-year student 2. The school was opened last year. 3. I'm learning the new words right now. 4. A number of new houses will be built on the outskirts of the city. 5. Many delegations are being shown around the capital now. Заполните пропуск соответствующей формой глагола согласно указанному времени и залога. 1. Shakespeare (to say) that all the world (to be) a stage (Past Indefinite, active). 2. The house (to build) by July (Future Perfect, Passive). Переведите предложения, содержащие глагольные формы в страдательном залоге. 1. My sister is often asked at the lesson of history. 2. These maps must not be taken away. 3. This beautiful girl is often spoken about. Составьте общий, специальные, альтернативный и разъединительный вопросы. Shakespeare said that all the world was a stage.
Гость
Ответ(ы) на вопрос:
Гость
1. Солнце светит ярко. Глагол указывает на то, что действие в процессе. 2. Он уже сдал свои экзамены. Глагол указывает на время. 3. Тебе следует попрактиковаться Английскому. Глагол указывает на необходимость. 4. Завтрак подается в 9 утра. Глагол to be указывает на пассивную форму следующего глагола. 1. Он пал под подозрение 2. То, что они сказали и показали, поменяло его мнение 3. Я не люблю когда опавшие ветви лежат на земле, надо их убрать 1. Включите свет, пожалуйста 2. Не играй на пианино 3. Давайте проведем эксперимент  4. Пускай она его научит 1. She might make... She will be able to make.... 2. My friend could.... My friend will be able to.... 3.You had to..... You will have to..... 1. Я должен отнести это письмо на почту 2. Школьники смогут прочесть много книг, когда наступят летние каникулы. 3. Его сестра может вернуться через два часа 1 Мой друг - первокурсник. ( Сказ. - is. Present Simple. Активный залог ) 2. Школа была открыта в прошлом году. ( Сказ. - was opened. Past simple. Пассивный залог ) 3. Я учу новые слова прямо сейчас ( am learning. Present Contin. Активный залог ) 4. Несколько новых домов будут построены на окраинах города ( Will be built. Future simple. Пассив ) 5 Многим делегациям сейчас показывают столицу. ( Are being shown. Present Cont. Пассив) 1. Shakespear said that all the world was a stage. 2. The house will be have built by july. 1. Мою сестру часто спрашивают на уроке истории. 2. Эти карты нельзя забираться 3. Об этой прекрасной девушке часто говорят.  Did Shakespeak  said that all the world was a stage?  Did Shakespeak  said that all the world was a stage or not? Who said that all the world was a stage?  Shakespear said that all the world was a stage, didn't he?
Не нашли ответ?
Ответить на вопрос
Похожие вопросы